• Українська
  • English
 

Обговорення проектів наказів МОЗ України щодо внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами

17 Квітень 2013

 

27 лютого 2013 року Державна лікарська служба (Держлікслужба) за участі представників Міністерства соціальної політики, МОЗ, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі — Мінрегіонбуд), громадських організацій інвалідів України, професійних аптечних асоціацій, комунальних підприємств провела обговорення проектів наказів МОЗ України щодо внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами (далі — проекти наказів). ЦІ проекти було опубліковано на сайті профільного міністерства 18 та 24 січня 2013 року.

У ході участі було обговорено важливі питання, зокрема, щодо визначення вимог до пандусів для забезпечення безбар`єрного доступу до аптечних закладів людей з обмеженими фізичними можливостями.

На думку Володимира Азіна, представника Всеукраїнського громадського соціально-політичного об’єднання «Національна асамблея інвалідів України», необхідно визначати конкретні вимоги. Також, необхідно зважати на те, що існує велика кількістю людей з обмеженими фізичними можливостями не лише на візках, але й з вадами зору, слуху, людей на милицях. Азін зазначив, що Ліцензійні умови повинні обов’язково містити посилання на вимоги ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення».Також, на думку представника Всеукраїнського громадського соціально-політичного об’єднання «Національна асамблея інвалідів України», відповідні зміни необхідно внести й до Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов та додатків до цього документа та до  Порядку перевірки перед видачею ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, затверджений наказом МОЗ України від 11.07.2012 р. № 513.

Представник Всеукраїнського громадського соціально-політичного об’єднання «Національна асамблея інвалідів України» звернув увагу на те, що більшість громадських організацій входять до комітетів для забезпечення доступності інвалідів та інших маломобільних груп до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури. Тому у разі невиконання вимог ДБН необхідно пристосовувати відповідні об’єкти до потреб людей з обмеженими фізичними можливостями.

Натомість,  представники професійних аптечних асоціацій та комунальних підприємств зазначили, що немає необхідності у внесенні змін до Ліцензійних умов щодо облаштування аптечних закладів пандусами. У цьому документі, на їхню думку, слід зробити посилання на Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Відповідно до ст. 26 цього закону підприємства, установи та організації зобов’язані створювати умови для безперешкодного доступу інвалідів (у тому числі інвалідів, які використовують засоби пересування та собак-поводирів) до об’єктів фізичного оточення. Також було зазначено, що відповідно до ст. 27 згаданого закону в разі, якщо діючі об’єкти неможливо повністю пристосувати для потреб інвалідів, за погодженням з громадськими організаціями інвалідів здійснюється їх розумне пристосування з урахуванням універсального дизайну. Тим не менш, за словами представників аптечних асоціацій, створення пандусів може створити перешкоди для деяких аптек, ставити їх в нерівні умови і суперечитиме законодавству про підприємницьку діяльність.

За словами представника Мінрегіонбуду, норми ДБН мають виконуватися не тільки під час будівництва нової споруди, а й при проведенні її реконструкції/ремонту.

В. Азін звернув увагу на те, що не завжди можливо облаштувати пандус у тій чи іншій аптеці. Але для організацій із захисту прав інвалідів не принципово, аби в аптеці в обов’язковому порядку був саме пандус або кнопка виклику фармацевта (провізора). Головне  - створення умов для фізичної доступності до фармацевтичних послуг.

Вадим Карпенко, представник Всеукраїнської спілки громадських організацій «Конфедерація громадських організацій інвалідів України», також погодився із думкою Азіна. Він звернув увагу на те, що організації захисту прав інвалідів не мають на меті закриття аптек або накладення на них штрафних санкцій. В той же час, при будівництві аптек у селах нобхідно докласти зусиль для забезпечення доступності людей з обмеженими фізичними можливостями, в той же час так, щоб не постраждали самі аптечні заклади.